Co nejvíce zatěžuje počítač?

Odpovědět
Karel.

Potřeboval bych poradit. Kamarád mě požádal, zda bych mu neotestoval jeho stávající PC, protože se mu na něm seká PS14, ve kterém se snaží editovat nějaké full HD video z cestování. Zatím se mi počítač nedostal do ruky, takže neznám podrobnosti a o editaci videa vím kulový, ale proč se trochu nevzdělat. Po troše hledání jsem našel vaše pěkné fórum, kde jsem zjistil, že PS je považováno za sebevraždu pro editaci videa ve full HD a že je PS neslušně náročný na HW. Na druhou stranu mě zklamaly obecné řeči, typu pořiď te si silný procesor a grafickou kartu, ale kupodivu disky za brzdu snad nepovažuje nikdo. Proto jsem se rozhodl pro testy na reálných datech, protože ale inkriminovaný počítač nemám zatím k dispozici, nainstaloval jsem si na svoje PC PS14 trial a PS16 trial, z webu postahoval pár videí 1080p (datový tok jsem zatím neřešil) a udělal první testík a bych se z aplikacemi seznámil.
V PS14 jsem si poskládal nesmyslný projekt do kterého jsem nasázel co mi zrovna padlo pod ruku a při tom sledoval zatížení PC a na závěr udělal export do 1080p, taktéž se sledováním zatížení. Ten samý projekt jsem otevřel v PS16 a nestačil se divit. Zatím to nemám ověřené, ale vypadá to, že PS14 neumí pořádně využít vícejádrový procesor, zatížení při editaci max. 60%, při exportu 18% max. a disky se víceméně celou dobu flákaly. Naopak překvapilo využití VRAM grafické karty, které se dostalo na 900MB!!!
PS16, zdá se, využívá HW daleko efektivněji, disky několikrát nestíhaly, procesor zatížený 50-100%, naopak využití VRAM maximálně 250MB. Export z projektu cca 2,5 rychlejší něž ve starší verzi. Nijak jsem to neověřoval, tak tu doufám nevypouštím nějaké fámy o rychlosti nové verze.

A teď ta prosbička, potřeboval bych poradit, jaké "běžné" efekty či akce dají počítači pořádně zabrat? Jsem editací videa naprosto nepoznamenaný, takže nemám vůbec představu co zkusit, abych pořádně potrápil počítač.

Předem díky za nápady či připomínky
Karel.
Mart
Příspěvky: 677
Registrován: 16.01.2005, 18:44
Kontaktovat uživatele:

Z běžně používaných pluginů ve 14ce bych řekl že nejvíc dostane zabrat po přidání barevných korekcí (Oprava Barev), případně třeba natočení a ořez - oprava křivě natočeného záběru (plugin Rozšířený editor 2D).
Karel.

Díky za návrhy.
Karel.

Po delší době navazuji na svůj první příspěvek o skutečném využití hardware v programech PS14, 15 a16.
Dostala se mi totiž na jeden den do ruky grafická karta s 2GB VRAM a mohl jsem tedy dokončit amaterské změření požadavků na hardware v PS14-16, uvedené v prvním příspěvku.
Nečekejte nějaké učené závěry, spíš chci jenom zvěřejnit pár změřených čísel, která jsem po netu marně hledal. Teď mě napadá, že jsem si ani nepoznamenal přesná čísla verzí programů , které jsem k testu použil :-( ...
Celou taškařici jsem se pokoušel najít součástku, která nejvíce brzdí práci. Původně jsem chtěl změřit tři fáze práce, 1. otevření projektu, 2. editace, 3. export. Bohužel tím, že editovat neumím a navíc, každý uživatel může/má svůj způsob práce, tak jsem měření omezil pouze dvě fáze, otevření projektu a export, tím znovu klesla vypovídaci hodnota :-(
Už minule se mi potvrdilo, že měření mělo alespoň malý smysl, to když se ukázalo, že PS14 a15 "sežerou" celou VRAM grafické karty, kterou jsem měl.
Teď jsem měl k dispozici grafiku s dvojnásobnou pamětí (2GB) a byl jsem zvědavý, kam až se využití VRAM dostane.
K rychlotestu jsem užil počítač s i-7, grafikou Geforce GTX650 Ti (2GB VRAM), W8PRO x64 a trial verze PS14-16.
Použil jsem pouze jeden projekt v jednom rozlišení 1920x1080i/30, je možné(pravděpodobné) že v jiných rozlišeních budou požadavky jiné.
Otevření projektu:
PS14 PS15 PS16
CPU (%) 25-35 25-35 50-70
RAM (MB) 600 600 300+300
HDD (%) až 00 až100 až100
GPU (%) 0 2-15 5-40
VRAM (MB) 1040 1040 250

Export:
CPU (%) 25 25 80-100
RAM (MB) 650 800 1000
HDD (%) 0-5 0-5 0-5
GPU (%) 0 0-15 15-40
VRAM (MB) 1040 1050 400
rychlost 12 12 30
exportu
snimky / s


Rychlozávěr bez záruk, pro projekt 1920x1080i/30:

1. PS14 a 15 potřebuje 1050MB VRAM (tzn. že 1GB je málo)
PS 16 stačí 250 MB VRAM

2. PS14 a 15 při otevírání projetku využijí maximálně 3 jádra CPU
PS16 využije 8 jader (víc nemám)

3. PS14 a 15 při exportu využijí pouze 2 jádra CPU,
PS16 umí využít 8 jader (víc nemám)

4. PS14 asi vůbec nepoužívá grafický procesor
PS15 GPU už trochu používá
PS16 GPU používá víceméně pořád

5. na stejném hardwaru je rychlost exportu z PS16 2,5x rychlejší než v PS14a15

6. harddisk je nejvíce zatížený při otevírání projektu, kdy je často vytížen na 100%, při exportu se víceméně fláká


Děkuji za pozornost. Moc mě nebijte, jak jsem nakoupil, tak prodávám, třeba informace někomu pomohou.
steviezah
Příspěvky: 1735
Registrován: 22.03.2010, 12:00
Kontaktovat uživatele:

Děkuji Karle za info, v podstatě jsi ověřil, že PS 14 se pro editaci full HD videa nehodí
vůbec a PS 15 zčásti.Proto bych všem v současné době nedoporučil používat
pro editaci full HD videa PS 14 nebo 15.Maximálně bych doporučil zkusit PS 15
a pokud nastanou nějaké problémy, nechat všeho a přejít rovnou k PS 16.
Komu by nevyhovovalo ani PS 16, doporučuji přejít na Vegas nebo Edius Neo.
Ale upozorňji předem na záludnost Vegasu:
Pokud do systému nenainstalujete některý z rozšířených kodekpacků, Vegas
prostě některá videa nepřehraje.Týká se to hlavně free kodeků na bázi x264
a jejich kombinace:např: kontejner AVI , kodek Xvid/h264, popřípadě AVC-Intra.
Tyto free kodeky používá z licenčních důvodů Samsung,Evolve a jeden čas je používal
i Panasonic.

Zatížení počítače jsi provedl dosti slušně, natláskat do timeline klipy bez ladu a skladu
a pak z toho udělat export je záhul sa¨ám o sobě pro PC.Předpokládám, že v nastavení
PS 16, jsi nic neměnil, takže vše zůstalo default.
Nepíšeš, že by Ti PS 16 někdy zamrzlo nebo dokonce spadlo, což se obvykle začátečníkům stává.
Takže se domnívám, že jsi jeden ze šťastlivců, kteří mají dobře nakonfigurované PC
co se týká hardwaru a softwaru.Bylo by vhodné uvést zde parametry Tvého PC.
Já se považuji za poněkud poučeného v oblasti HW a SW, protože bohužel se spousta
nectností, které jsou zde na foru popisovány jsem se u řady PS nesetkal.
Proto ne vždy jsou moje poznatky použitelné i pro ostatní.
Popis mého PC mám v profilu.

Mimo téma:Po dlouhé době jsem opět zasedl k PS 16 a vytvořil film z fotek a videjí.
To jsem následně vypálil přímo na DVD z PS 16.Vše bez problému, včetně editace.
Takže nad PS 16 ještě nelámu hůl, protože na spousty podle mne jednoduchých projektů
tento soft stačí.
Karel.

No, já hlavně doufám, že nekáži nějaké bludy, protože ač program používá kvanta lidí,
najít konkrétní informaci co je potřeba k "rozumné" odezvě počítače, je téměř nemožné.
Ač si myslím, že jsem hledal na webu dost intenzivně, našel jsem pouze dva konkrétní odkazy:
První je velice pěkný testík PS14
"Vliv počtu jader a frekvence procesoru na práci v Pinnacle Studiu"
http://it.cestuji.info/pinnacle-vliv-pr ... chlost.php
a druhý je na konci diskuse
http://forums.pinnaclesys.com/forums/thread/491797.aspx
kde borec na konci diskuse píše, že při práci s PS15 je využití video paměti (VRAM) cca 1GB.

Které potvrzují co jsem zjistil, tzn. že PS14 a PS15 neumí pořádně využít ani 4 jádrové
procesory natož virtuální 8 jádrové procesory Intel Core i7 nebo 6-8 jádra od AMD.
Druhý článek potvrzuje, že PS14 a PS15 jsou zřejmě "blbě" naprogramované, když k životu
s full HD potřebují 1100 MB VRAM, přitom nejnovější PS16 stačí cca polovina.

Není umění postavit nabušený počítač (pokud na to mám), ale sestavit vyváženou
sestavu je problém, pokud neznám skutečné požadavky konkrétní aplikace,
které většinou bez reálného testu stejně nezjistím, protože výrobci aplikací
tyto parametry neuvádějí, mlží, či uvádějí rozporuplné informace, že kterých musí být koncový
uživatel zmatený, viz např. požadavky na PS16, kdy na krabici (či v manuálu)
je tato informace k požadované grafické kartě:

DirectX® 9 (or higher) graphics device with Pixel Shader 3.0 support such as:

NVIDIA® GeForce® 6 series or higher (CUDA™ enabled required for CUDA™ support)
ATI™ X1000 series or higher
Intel® GMA X3000 series or higher
128 MB VGA VRAM; 256 MB or higher recommended, required for AVCHD™*, stereoscopic 3D & CUDA™

Ze které např. není vůbec jasné zda integrovaná grafika stačí na rozumnou práci s AVCHD či nikoliv.
V poslední řádce je sice naznačeno, že je asi vyžadovaná samostatná paměť na grafické kartě,
ale proč je v předchozí rádce uvedeno, že je možno použít i integrovanou grafiku???
Jaký je problém uvést, že např. pro SD stačí integrovaná, pro HD potřebuji vyhrazenou kartu s 512MB vlastní paměti a pro Full HD
potřebuji vyhrazenou grafickou kartu s 2GB vlastní paměti. Pro výrobce to čividně problém je a přitom by si ušetřili spoustu negativních referencí.
Ono vůbec není jasné, jaké vlastnosti grafické karty PinnacleStudio využívá, já jsem grafické karty otestoval pouze na využití VRAM,
které se dá změřit. Třeba klasická otázka, zda raději koupit "levnou" profi kartu (Quadro či FirePro)
nebo je lepší za stejné peníze pořídit GeForce či Radeon. Počítačové weby také testují grafické karty pouze na hry, nikde jsem neviděl, že by někdo testoval grafiky s videoeditačními aplikacemi, škoda...

K dotazům:
Instalace byla u všeho default, dokonce jsem použil pouze jeden pevný disk, protože ač jsem se snažil,
absolutně jsem nepochopil, kam všude PS ukládá soubory. Správné umístění souborů na vyhrazený(é) disk(y),
by mohlo vyřešit "přetížení" disku při otevírání rozdělaného projektu.
PS mi ani v jedné verzi nepadalo, ale vzhledem ke krátkosti testu, bych tuto informaci bral s rezervou.
Parametry mého PC nejsou zrovna domácí :-) použil jsem svoji pracovní mašinu:
- chipset X79
- procesor i7-3820@4,8GHz,
- RAM 64 GB
- grafika AMD FirePro V4900 (1GB VRAM) a Geforce GTX650 Ti Boost (2GB VRAM)
- disk 128 GB SSD
- W8Pro trial se všemi aktualizacemi


Naposledy oživil Anonymous v 25.12.2020, 06:00
Odpovědět
  • Informace
  • Kdo je online

    Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů