Zdravím vás.
Z kamery Canon Legria HF M46 mám staženy v PC soubory - MTS. Jsou bez náhledu. Pokud přepíši koncovku na MPEG 2 (nebo 4), náhledy jsou, ale Pinnacle je nechce. Ani soubory s koncovkou - m2ts, nemají náhled. Jen ikonu přehrávače VLC. Měl bych proto dotaz.
1) Je možno, aby tyto soubory měli náhled? A jak to udělat?
2) Jak přehrát v PC (např.přehrávačem VLC) tyto soubory (MTS) v kuse, ještě před zpracováním v Pinnacle. Nahranou událost (film 20 min.)
v asi 100 souborech to sice přehrává, ale po každém přehraném souboru je minipauza s ikonou VLC.
3) Do jakého souboru po renderování v Pinnacle by jste doporučoval udělat výstup, pokud byl na vstupu formát 1440x1080 (režim XP+ s
tokem 12 000 kb/s). Pokud bych si vybral z možností nabízených v Pinnacle 15 HD, buď MPEG - 2 TS → AVCHD HD (disk) 17 000
kb/s, - nebo použít MPEG-4 a nastavit "vlastní" v tom samém (originálním) rozlišení?
"Říká se", že aby video bylo kvalitní, němělo by se předělávat, výstup by měl být stejný se vstupem. Zlepšit asi nejde. A v tom Pinnacle 15 HD při tomto formátu 1440x1080 tam těch variant mnoho není.
Ještě jedna podotázka, jaký je váš názor (všeobecně) na nasazení sluneční clony na videokameru? (http://www.fotobezhranic.cz/fotobezhran ... tion#anch1)
Děkuji za vaši odpověď.
Win XP 3, CPU Intel Core Duo 2,80 GHz, 3GM RAM
Canon HF M46 + Pinnacle 15 HD
-
- Příspěvky: 401
- Registrován: 24.12.2010, 15:21
- Kontaktovat uživatele:
Tak Vaše kamera zcela jistě natáčí s rozlišením 1980*1020 řádků proto zvolte tuto možnost.Zvolte potom možnost do mpg4.
.................při nastavení 1920x1080 nestíhá PC. Musí mi stačit rozlišení 1440x1080. I to je u této kamery velmi kvalitní. Proto ten dotaz na zachování původní dobré kvality. V rámci možností.
-
- Příspěvky: 1755
- Registrován: 26.05.2010, 10:08
- Kontaktovat uživatele:
Já začnu odpovědí na poslední otázku, co se týká sluneční clony. Nelze jinak než ji vřele doporučit. Nemyslím konkrétní, Vámi předvedený typ clony, i když i ten může být vyhovující. Sluneční clonu doporučuji vždy před zakoupením vyzkoušet, zda v rozích nestíní - nezasahuje do natočeného obrazu. Může se stát, že v hledáčku není vidět, ale v natočeném videu potom ano, tak POZOR na to.
Sluneční clona je vhodná, protože chrání objektiv před světlem, které dopadá šikmo na čočku objektivu a obraz je potom mdlý, ošizený o barvy i kontrast. Chrání také před objektiv před náhodnými doteky mastnými prsty a možným poškozením antireflexní vrstvy, kterou mastnota ráda rozežírá. Náprava je možná jen mechanickou opravou objektivu a to není levná záležitost.
Clona z ukázky má jednu velikou výhodu, má vlastní ochranné víčko a to je velmi dobré pro ochranu objektivu, když se zrovna nenatáčí.
Otázka přehrání plynulého videozáznamu ze samostatných souborů je ožehavá. já to řeším tak, že si to přetáhnu do editoru videa a tam si to přehrají hezky v kuse.
1440 x 1080 bych se snažil po sestřihu uložit do AVCHD v co nejpodobnějších parametrů. Výstup je pro většinu lidí a televizí k nerozeznání od originálních záběrů z kamery.
MP4 z PS15 nedoporučuji. Má sice max. bitrate 12000Kbit, ale je v něm vidět prokládání obrazu, což se v AVCHD z Pinnacle nestává.
Sluneční clona je vhodná, protože chrání objektiv před světlem, které dopadá šikmo na čočku objektivu a obraz je potom mdlý, ošizený o barvy i kontrast. Chrání také před objektiv před náhodnými doteky mastnými prsty a možným poškozením antireflexní vrstvy, kterou mastnota ráda rozežírá. Náprava je možná jen mechanickou opravou objektivu a to není levná záležitost.
Clona z ukázky má jednu velikou výhodu, má vlastní ochranné víčko a to je velmi dobré pro ochranu objektivu, když se zrovna nenatáčí.
Otázka přehrání plynulého videozáznamu ze samostatných souborů je ožehavá. já to řeším tak, že si to přetáhnu do editoru videa a tam si to přehrají hezky v kuse.
1440 x 1080 bych se snažil po sestřihu uložit do AVCHD v co nejpodobnějších parametrů. Výstup je pro většinu lidí a televizí k nerozeznání od originálních záběrů z kamery.
MP4 z PS15 nedoporučuji. Má sice max. bitrate 12000Kbit, ale je v něm vidět prokládání obrazu, což se v AVCHD z Pinnacle nestává.
...........tak že to můžu chápat tak, že Vaše odpověď......"1440 x 1080 bych se snažil po sestřihu uložit do AVCHD v co nejpodobnějších parametrů. Výstup je pro většinu lidí a televizí k nerozeznání od originálních záběrů z kamery".....je potvrzením formátu MPEG - 2 TS → AVCHD HD (disk) 17 000 kb/s ? Bylo by tedy vhodné a obrazově nejlepší, (v rámci možností) všechny projekty ukládat do tohoto souboru ?
-
- Příspěvky: 1755
- Registrován: 26.05.2010, 10:08
- Kontaktovat uživatele:
Měl byste ukládat projekt pokud možno ve stejném rozlišení jako jste ho natočil a i ve stejném bitrate. Potom je zaručeno, že kvalita zůstane na stejné nebo velmi podobné úrovni jako je originální záznam. V kolonce Vlastní si zadáte správné parametry ručně. Nikdy se nepokoušejte o to, aby byl bitrate při přepočtu vyšší než originální záznam, protože to nevede nikdy k zlepšení kvality, ale pouze k navýšení výsledných dat a to je kontraproduktivní. Nepíšete v jakém bitrate se Vaše nahrávky při natáčení ukládají. Je-li to 17000Kbit, potom u toho zůstaňte. Chcete-li, aby se Vám na obyčejné DVD vešlo alespoň 40 minut videa, můžete bitrate snížit klidně až na 14000Kbit. V TV rozdíl neuvidíte nebo jenom v nepatrném (nedůležitém) množství snížení kvality. To byste ale rozpoznal pouze přímým porovnáním obou souboru zároveň. Jinak si troufám říci, že nikoliv.
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 09.10.2011, 12:15
- Kontaktovat uživatele:
Výšeuvedenou sluneční clonu na své kameře Canon M41 stále používám, mohu ji doporučit. Vzhledem k poměrně málo širokoúhlému objektivu se nežádoucí projevy v rozích neobjevují.
Jinak využívám možnosti nejvyššího rozlišení kamery 1920x1080, jak doporučil už. MONYS a výsledný render do *.mp4, který se parametry blíží parametrům při záznamu. Není to ale smartredering - jedu v střihovém programu Vegas 11. Jestli to zvládá Studio 15 nevím, Pinnacle, který jsem používal řadu let (od v. 7 po 14), jsem opustil.
Jinak využívám možnosti nejvyššího rozlišení kamery 1920x1080, jak doporučil už. MONYS a výsledný render do *.mp4, který se parametry blíží parametrům při záznamu. Není to ale smartredering - jedu v střihovém programu Vegas 11. Jestli to zvládá Studio 15 nevím, Pinnacle, který jsem používal řadu let (od v. 7 po 14), jsem opustil.
-
- Příspěvky: 1755
- Registrován: 26.05.2010, 10:08
- Kontaktovat uživatele:
MP4 v Pinnacle a Vegas to je nebetyčný rozdíl. Na Vegas 11 jsem přešel také a nelituji. AVID mě velmi zklamal a tak jsem se poohlédl jinde a zjistil, že je pro mne to pravé ořechové právě Sony Vegas 11. Co odmítá slabší PC zpracovat v PS a je s tím dlouhé martirium, to v tom samém PC zvládne Vegas mnohem snadněji a práce jde mnohem rychleji od ruky. Vegas má také nějaké mušky, ale ne zásadní, aby mě to odradilo, jako v případě Pinnacle. Trápil jsem se v něm s AVCHD Full HD již od verze 12 do 15, pořídil k němu silnou mašinu, která mnoho nezaostává ani po třech letech provozu, oproti nejmodernějším Intel CPU, ale po přechodu na Vegas jsem si konečně oddechl a práce na projektech je plynulá a z mnohem více možnostmi, než má Pinnacle.
kamera 11 zkuste trial. Je měsíc plně funkční a uvidíte, že práce v něm je oproti práci v PS pohádkou. Není česky, ale vše se dá postupem času pochopit. Na základy stačí měsíc a dobré výsledky se dostaví uvidíte sám.
kamera 11 zkuste trial. Je měsíc plně funkční a uvidíte, že práce v něm je oproti práci v PS pohádkou. Není česky, ale vše se dá postupem času pochopit. Na základy stačí měsíc a dobré výsledky se dostaví uvidíte sám.
-
- Příspěvky: 1735
- Registrován: 22.03.2010, 12:00
- Kontaktovat uživatele:
Musím také konstatovat, že Pinnacle je pro AVCHD mrtvý soft.Avid Studio jakožto jeho nástupce
pokračuje v jednochosti editorů řady Pinnacle.Pokud nemáte ambice tvořit rozsáhlejší a složitější
projekty zkuste Avid.
Jinak doporučuji také na Vegas Pro, který mně sice nevyhovuje, ale nezatracuji tento soft.
Já jsem přešel na Edius 6, protože nejsem ochoten akceptovat potřebu doinstalace kodekpacku
abych přehrál a zpracovával ve Vegasu všechny formáty.
Tomu se mohu pověnovat v jiném tématu,proto ta stručnost.Samozřejmě, uznávám v rámci objektivity
že i Edius má nějaké nedokonalosti.
pokračuje v jednochosti editorů řady Pinnacle.Pokud nemáte ambice tvořit rozsáhlejší a složitější
projekty zkuste Avid.
Jinak doporučuji také na Vegas Pro, který mně sice nevyhovuje, ale nezatracuji tento soft.
Já jsem přešel na Edius 6, protože nejsem ochoten akceptovat potřebu doinstalace kodekpacku
abych přehrál a zpracovával ve Vegasu všechny formáty.
Tomu se mohu pověnovat v jiném tématu,proto ta stručnost.Samozřejmě, uznávám v rámci objektivity
že i Edius má nějaké nedokonalosti.
Tak jsem pochopil, že méně výkonný PC nemá na AVCHD šanci. Lituji lidi, co si koupí kameru (dnes už asi jen kartové) v domění, jak je to podle obchodníků snadné. Pokud jim stačí přehrávání jen přes káblíky přímo na TV, nebo "střih" přímo v kameře, tak asi ano. Ale zpracovat toto video, tak bez další velké investice (pokud nemají velmi výkonný PC) skoro nemožné. Já to vyřešil převodem souborů MTS (AVCHD) do MPEG-2 → HDV 1080i (v původním nastavení všeho). Pinnacle 15 HD u mne při zpracování poté s tím nemá nejmenší problém. Vše běží bez padání, jako dříve při tvorbě DVD.
Díky za vaše rady a názory.
Díky za vaše rady a názory.
-
- Informace
-
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host