Popíši nejprve problém. Kamera nahrávala stereo. Z jedné strany foukal silný nárazový vítr, což se projevilo markantně v pravém kanálu. Levý byl, jak se říká za větrem a hukot se tam tedy téměř nevyskytuje.
Chtěl bych tedy - jde-li to ve Vegas - oddělit levý a pravý kanál a ten levý nakopírovat do stopy pro kanál pravý. Vznikne z toho jakési duální mono. Mohl bych použít pouze jeden kanál pro obě stopy naráz, ale to by z toho bylo jen obyčejné mono a já chci mít stejný zvuk sice, ale v obou kanálech odděleně. Možná je to nesmysl, a bude to hrát stejně jako obyčejná monostopa. Domnívám se však, že dvakrát mono bude ve finále znít ve stereu lépe, než jeden mono kanál. Zvládne to Vegas nebo to bude realizovatelné jen v externím audio editoru?
Je tu někdo s podobnou zkušeností a přehledem o zvukové problematice? Díky předem,za podněty a rady..
Oddělení stereo kanálů a následné použití jednoho do obou stop
-
- Příspěvky: 1755
- Registrován: 26.05.2010, 10:08
- Kontaktovat uživatele:
Prostorový vjem vzniká poslechem nejméně dvou rozdílných kanálů. Pokud jsou zcela stejné (ty kanály), vznikne vždycky bohužel jen to obyčejné mono... Pokud není v místě hukotu nějaká další cenná zvuková informace (hovor apod.), dá se to zalátat zvukem okopírovaným kousek vedle z tišších pasáží (zrovna když nefoukalo..). Je dobré si proto vždycky pořídit někde v závětří cca minutovou zvukovou konzervu ticha - v daném čase a v daném místě (když už není na mikrofonu mrtvá kočka).
Dá se vyrobit i celý zvuk nový - samozřejmě jen tam, kde to stojí za námahu. Jednou jsem takto vyrobil zvuk dětského vystoupení na větrném stadionu ze zvuku téhož vystoupení v sále. Tam je akorát potřeba strefovat se s dialogem "do pusy" a přidat vhodné pozadí (taky z místní konzervy).
Dá se vyrobit i celý zvuk nový - samozřejmě jen tam, kde to stojí za námahu. Jednou jsem takto vyrobil zvuk dětského vystoupení na větrném stadionu ze zvuku téhož vystoupení v sále. Tam je akorát potřeba strefovat se s dialogem "do pusy" a přidat vhodné pozadí (taky z místní konzervy).
-
- Příspěvky: 1755
- Registrován: 26.05.2010, 10:08
- Kontaktovat uživatele:
Lubude, díky za příspěvek.
Rádo se stalo:)
Ještě na okraj - z mono signálu se dá vyrobit něco, co může vzdáleně připomínat stereosignál. Protože klasický stereo signál má mezi oběma kanály (měřeno na uších) fázový posuv vyjádřený časem 1,5 až 2 ms, tak některé prográmky posouvají vůči sobě dva stejné monokanály právě o tento čas. Tím ale vznikne spíše zmršenina původního monosignálu, stereo signál to samozřejmě není. Když se umělá fáze přežene, může to připomínat špatně nafázovaný reproduktor v reproduktorové soustavě. Mršit takto původní signál umí např. Audacity a také RipEditBurn. Já bych to ale nedělal...
Pár příspěvků na toto téma je např. tady:
http://chacadwa.com/foh/mono-to-stereo-in-audacity
http://www.ehow.com/how_2131095_convert ... tereo.html
Ještě na okraj - z mono signálu se dá vyrobit něco, co může vzdáleně připomínat stereosignál. Protože klasický stereo signál má mezi oběma kanály (měřeno na uších) fázový posuv vyjádřený časem 1,5 až 2 ms, tak některé prográmky posouvají vůči sobě dva stejné monokanály právě o tento čas. Tím ale vznikne spíše zmršenina původního monosignálu, stereo signál to samozřejmě není. Když se umělá fáze přežene, může to připomínat špatně nafázovaný reproduktor v reproduktorové soustavě. Mršit takto původní signál umí např. Audacity a také RipEditBurn. Já bych to ale nedělal...
Pár příspěvků na toto téma je např. tady:
http://chacadwa.com/foh/mono-to-stereo-in-audacity
http://www.ehow.com/how_2131095_convert ... tereo.html
-
- Příspěvky: 1755
- Registrován: 26.05.2010, 10:08
- Kontaktovat uživatele:
Díky za snahu pomoci. Přiznávám, že se mi právě něco takového honilo hlavou. Přemýšlel jsem právě o tom, že bych udělal z jednoho kanálu dva a jeden fázově posunul nebo mu mírně pozměnil charakteristiku zvukové frekvence. Nahradit náhradním signálem bohužel nejde. Pod větrem se nachází krátký dialog.
Nakonec jsem se rozhodl se s tím nepárat a hodit tam pouze lepší z kanálů v mono formě. V originále by to sice mohlo být efektní - z každého kanálu fouká vichr jinak, ale je to jen větrný rámus. Mrtvou kočku jsem na vestavěné mikrofony Canon XF100 neměl k dispozici. bohužel.
Potřeboval bych se ještě od někoho erudovanějšího zeptat, zda se dá ve Vegas naleznout nějaká zautomatizovaná funkce ,která omezuje (ořezává vhodným způsobem) větrné poryvy, jak je tomu v Pinnacle Studiu. Vhodné nastavení ekvalizéru se mi nejeví dosti produktivním řešením.
Nakonec jsem se rozhodl se s tím nepárat a hodit tam pouze lepší z kanálů v mono formě. V originále by to sice mohlo být efektní - z každého kanálu fouká vichr jinak, ale je to jen větrný rámus. Mrtvou kočku jsem na vestavěné mikrofony Canon XF100 neměl k dispozici. bohužel.
Potřeboval bych se ještě od někoho erudovanějšího zeptat, zda se dá ve Vegas naleznout nějaká zautomatizovaná funkce ,která omezuje (ořezává vhodným způsobem) větrné poryvy, jak je tomu v Pinnacle Studiu. Vhodné nastavení ekvalizéru se mi nejeví dosti produktivním řešením.
-
- Informace
-
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host