Pro Santose: Tak nevím, jestli nemáme různé editační programy ... Ten můj program mi říká, že je Pinnacle 12 a ten druhý 14, nahrávám kamerou Panasonic TM300, dělám ze stejného zdroje pro přátele DVD a pro sebe BR a jediné co vnímám při sledování výsledku na 107cm TV je to, že BR má menší kostičky než DVD ... musím na to ale koukat z cca 1 m abych to viděl. Jinak žádné rozmazání ani u DVD ani u BR nevidím.
Vidím tam pouze své kameramanské chyby ... ... třeba tu poslední, že jsem při natáčení jednoho sboru s perfektním nasvícením účinkujících nechal zapnutou automatiku kamery a až po stažení do PC jsem zjistil, že obraz je plný přepalů ... no, asi jsem to měl přepnout na manuál a snížit citlivost ... snad příště ... a aby toho nebylo málo, tak jsem zkazil i nahrání zvuku (to byl den!)
Pinnacle Studio 14
-
- Příspěvky: 111
- Registrován: 25.09.2010, 10:49
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 1735
- Registrován: 22.03.2010, 12:00
- Kontaktovat uživatele:
Mohu souhlasit se zdenkem2.Taky se mi nezdá,že z mých souborů by byl v exportu na DVD až tak markantní rozdíl.Nebo aspoň jsem neměl potřebu to řešit i když objektivně uznávám,že DVD vytvořené z AVCHD není přesně to co původní AVCHD.
-
- Příspěvky: 111
- Registrován: 25.09.2010, 10:49
- Kontaktovat uživatele:
Už jsem to v některém vlákně jednou napsal ale možná by stálo za to znovu to zopakovat: honba za vyšším datovým tokem nemusí ještě automaticky znamenat zvýšení kvality obrazu! Pro zjednodušení si představte obraz, který je z poloviny bílý a druhou polovinu má černou.
Použiji např. takovou komprimaci, že se zadá v prvních 20 bitech počet bodů s danou hodnotou, následuje hodnota, kterou tyto body mají, ta se uloží řekněme do 24 bitů a to se zopakuje s černým polem. Pak potřebuji dalších cca 32 bitů pro označení toho, že bude následovat takto zkomprimované pole a dalších řekněme 32 bitů pro označení typu kódování na začátku řetězce. Výsledkem je že celý takto jednoduchý obraz přenesu ve: 32(označení typu kódování) + 32(označení že bude následovat pole znaků) + 20(počet bodů) + 24(jejich hodnota) + 32(označení že bude následovat pole znaků) + 20(počet bodů) + 24 bitů(jejich hodnota) + 32(kontrolní součet) bitů = 216 bitů = 27 bytů, které musím přenést za 1/25 sec, čili datový tok bude nízký
Pokud nepoužiji komprimaci a budu přenášet bod po bodu, budu potřebovat datový tok 1920*1080 bodů * 24 bitů = 49766400 bitů = 6220800 bytů, které musím přenést za 1/25 sec, čili datový tok bude obrovský
Pokud budu hodnotit kvalitu jenom podle datového toku, pak mi logicky vyjde, že ten druhý je kvalitnější ale při tom oba jsou co do kvality stejné!
Je samozřejmé, že se nikde nepoužívá druhý případ přenosu ale vždy se jedný o nějakou komprimaci. Do hodnoty výsledného datového toku tedy hodně promlouvá kvalita této komprimace. Navíc jak na vstupu tak i na výstupu řetězce musí být nastavena stejná pravidla pro kódování a dekódování. Pokud tomu tak není bude docházet k chybám ve výsledném obraze.
Použiji např. takovou komprimaci, že se zadá v prvních 20 bitech počet bodů s danou hodnotou, následuje hodnota, kterou tyto body mají, ta se uloží řekněme do 24 bitů a to se zopakuje s černým polem. Pak potřebuji dalších cca 32 bitů pro označení toho, že bude následovat takto zkomprimované pole a dalších řekněme 32 bitů pro označení typu kódování na začátku řetězce. Výsledkem je že celý takto jednoduchý obraz přenesu ve: 32(označení typu kódování) + 32(označení že bude následovat pole znaků) + 20(počet bodů) + 24(jejich hodnota) + 32(označení že bude následovat pole znaků) + 20(počet bodů) + 24 bitů(jejich hodnota) + 32(kontrolní součet) bitů = 216 bitů = 27 bytů, které musím přenést za 1/25 sec, čili datový tok bude nízký
Pokud nepoužiji komprimaci a budu přenášet bod po bodu, budu potřebovat datový tok 1920*1080 bodů * 24 bitů = 49766400 bitů = 6220800 bytů, které musím přenést za 1/25 sec, čili datový tok bude obrovský
Pokud budu hodnotit kvalitu jenom podle datového toku, pak mi logicky vyjde, že ten druhý je kvalitnější ale při tom oba jsou co do kvality stejné!
Je samozřejmé, že se nikde nepoužívá druhý případ přenosu ale vždy se jedný o nějakou komprimaci. Do hodnoty výsledného datového toku tedy hodně promlouvá kvalita této komprimace. Navíc jak na vstupu tak i na výstupu řetězce musí být nastavena stejná pravidla pro kódování a dekódování. Pokud tomu tak není bude docházet k chybám ve výsledném obraze.
-
- Příspěvky: 111
- Registrován: 25.09.2010, 10:49
- Kontaktovat uživatele:
Ještě uvedu jeden příklad: programoval jsem komprimaci zvuku a při kódování jsem postupoval tak, že jako první jsem ukládal bit s nejvyšší vahou. Při dekódování jsem to ale omylem obrátil a zpracovával jsem jako první bit s nejnižší vahou. Výsledkem byl nekvalitní zvuk ale přesto tomu bylo docela dobře rozumět! Takže může se stát, že někdo použije jiný kodek pro zakódování obrazu a jiný kodek je pak použit při přehrávání. Výsledkem nemusí být totálně špatný obraz ale může být pouze v některých okamžicích poškozený.
Romolus napsal(a):
-------------------------------------------------------
> Po nějaké době zdravím a chci se zeptat je
> možné zlepšit datový tok při výrobě dvd
> disku v pinnacle? Výsledná kvalitaDVD je velmi
> nekvalitní rozostřená a datový tok 8500 kb/s
> se mi nedaří zvýšit! Vždy při přepsání se
> vrátí na původní hodnotu 8500
>
Datovy tok 8,5M je az az. Pokud PS nepusti vyssi,je to pravdepodobne proto,ze s nim prichazi do styku dost nezkusenych lidi a kazdy by chtel co nejvyssi bitrate. Bohuzel norma pro DVD-VIDEO je dana.Pokrocilejsi strizny samozrejme umoznuji i vyssi,ale neni radno pridavat,protoze vysledek je vzdy temer totozny,ba naopak u starsich DVD prehravacu nebo diky pritomnosti necistot nemusi byt video prehravatelne.
Navic si uz nepamatuju,jak v PS probiha mastering. Jestli tento bitrate je vcetne menu. Pokud je ten export pred tvorbou menu,pak SW zohlednuje nekolik dalsich desitek kb pro menu.
Ten vysledny obraz je dany kvalitou kodeku,ktery PS pouziva a samozrejme celou SW strukturou strizny. (prepocitavanim videa atd) nevim,jestli se nepletu,ale PS video prepocitava narozdil od pokrocilejsich strizen,ktere pracuji se surovym materialem.
-------------------------------------------------------
> Po nějaké době zdravím a chci se zeptat je
> možné zlepšit datový tok při výrobě dvd
> disku v pinnacle? Výsledná kvalitaDVD je velmi
> nekvalitní rozostřená a datový tok 8500 kb/s
> se mi nedaří zvýšit! Vždy při přepsání se
> vrátí na původní hodnotu 8500
>
Datovy tok 8,5M je az az. Pokud PS nepusti vyssi,je to pravdepodobne proto,ze s nim prichazi do styku dost nezkusenych lidi a kazdy by chtel co nejvyssi bitrate. Bohuzel norma pro DVD-VIDEO je dana.Pokrocilejsi strizny samozrejme umoznuji i vyssi,ale neni radno pridavat,protoze vysledek je vzdy temer totozny,ba naopak u starsich DVD prehravacu nebo diky pritomnosti necistot nemusi byt video prehravatelne.
Navic si uz nepamatuju,jak v PS probiha mastering. Jestli tento bitrate je vcetne menu. Pokud je ten export pred tvorbou menu,pak SW zohlednuje nekolik dalsich desitek kb pro menu.
Ten vysledny obraz je dany kvalitou kodeku,ktery PS pouziva a samozrejme celou SW strukturou strizny. (prepocitavanim videa atd) nevim,jestli se nepletu,ale PS video prepocitava narozdil od pokrocilejsich strizen,ktere pracuji se surovym materialem.
Zdravím všechny, pokaždé když nechám vytvořít a vypalit projekt tak se mi vždy sekne v polovine ať jsou to fotky či videa ale když to nechám vyrendrovat podruhé tak je vše v pořádku. Nevíte v čem by mohla být chyba ???
-
- Příspěvky: 1755
- Registrován: 26.05.2010, 10:08
- Kontaktovat uživatele:
To je bohužel standardní chybou Pinnaclu, která se táhne napříč všemi verzemi. I mě se to stalo nesčíslně krát. Doporučení. Nechat vždy projekt vypočítat do souboru na HDD a až po úspěšném přepočtu a kontrole, nechat projekt vypálit.
I tady plati pravidlo dvakrat mer jednou rez. Zasadni chybou je,palit placku primo bez jakekoliv zpetne kontroly a o to vic,pokud se jedna o projekt s MENU. Cim slozitejsi MENU,ti je pravdepodobnost chyby vetsi. Zejmena u authoringovych SW,ktere jsou soucastmi strizen. Vyjimkou je snad ENCORE od Adobe. Nejlepsi a nejbezpecnejsi cesta je vytvorit DVD strukturu na HDD,prehrat v nejakem playeru,ktery podporuje DVD-VIDEO a popripade jeste nechat prekontrolovat celou strukturu v nejakym softiku k tomu urcenym a pak cele v nejakem vypalovacim SW vypalit na placku.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 24.03.2011, 15:09
- Kontaktovat uživatele:
Dobrý deň.Budem citovať p.Zdeneka2 nakoľko aj ja mám tento problém!
Verze 14: při exportu na Blu-ray disk jsem si všiml, že i když nastavím kvalitu videa na "Nejvyšší kvalita" tj. 74 minut na 25GB disku, 40000 kb/s a Dolby Digital 5.1, nastaví se mi kvalita pouze na 63%, což odpovídá tomu jako bych nastavil kvalitu na "Vlastní" a při ní nastavil 25000 kb/s.
U verze 12 se při nastavení na nejvyšší kvalitu zobrazí parametr 25000kb/s (vyšší nelze)
Máte s tím někdo zkušenost? Připadá mi to jakoby verze 14 měla sice přednastavenou možnost pro nejvyšší kvalitu na 40000kb/s ale mě to z nějakého důvodu nepovolí...
Verze 14: při exportu na Blu-ray disk jsem si všiml, že i když nastavím kvalitu videa na "Nejvyšší kvalita" tj. 74 minut na 25GB disku, 40000 kb/s a Dolby Digital 5.1, nastaví se mi kvalita pouze na 63%, což odpovídá tomu jako bych nastavil kvalitu na "Vlastní" a při ní nastavil 25000 kb/s.
U verze 12 se při nastavení na nejvyšší kvalitu zobrazí parametr 25000kb/s (vyšší nelze)
Máte s tím někdo zkušenost? Připadá mi to jakoby verze 14 měla sice přednastavenou možnost pro nejvyšší kvalitu na 40000kb/s ale mě to z nějakého důvodu nepovolí...
-
- Informace
-
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host