FalseColor FX a převod barev. kanálů uvnitř Node.
Napsal: 26.10.2023, 16:19
Jedna malá ukázka takového hraní: https://www.jizapo.info/DaVinciResolve/Pokusy05.mov
První noda obsahuje FX Effects False Color, kde byl nastaven Plugin Mode = Creative a Color Bands = Exposure Guide a Nuber of Bands = 9. To znamená že světlost (Luminance) obrázku je rozdělená na 9 úseků a každému je přidělena barva. Tato FX je krom blbnutí využitelná na snadnou identifikaci např. přesvětlených částí snímku.
Druhá noda má uvnitř změněný barevný prostor z RGB na HSL. Pravý klik na nodu a Color Space > HSL. Tato změna probíhá jen uvnitř nody z vnějšku se chová stále stejně. A z HSL kanálů jsem použil jen kanál saturace. Toho se docílí opět pravý klik na nodu a Channels a nechat zatržený jen Channel2. Nyní pomocí RGB Mixeru z panelu Color stáhneme Chanel2 = Green Output ve všech barvách tohoto kanálu na nejnižší hodnotu. Tím se stane saturace = 0. No a pomocí Keyframe to animujeme.
Snad jsem to popsal srozumitelně.
První noda obsahuje FX Effects False Color, kde byl nastaven Plugin Mode = Creative a Color Bands = Exposure Guide a Nuber of Bands = 9. To znamená že světlost (Luminance) obrázku je rozdělená na 9 úseků a každému je přidělena barva. Tato FX je krom blbnutí využitelná na snadnou identifikaci např. přesvětlených částí snímku.
Druhá noda má uvnitř změněný barevný prostor z RGB na HSL. Pravý klik na nodu a Color Space > HSL. Tato změna probíhá jen uvnitř nody z vnějšku se chová stále stejně. A z HSL kanálů jsem použil jen kanál saturace. Toho se docílí opět pravý klik na nodu a Channels a nechat zatržený jen Channel2. Nyní pomocí RGB Mixeru z panelu Color stáhneme Chanel2 = Green Output ve všech barvách tohoto kanálu na nejnižší hodnotu. Tím se stane saturace = 0. No a pomocí Keyframe to animujeme.
Snad jsem to popsal srozumitelně.