Reframe 360 videa z 5,7K do UHD 4K pro YouTube
Napsal: 31.08.2022, 09:45
Reframe 360° videa z Insta360 ONE X2 5,7K 5760 x 2880 do UHD 4K 3840 x 2160 pro YouTube.
Mé nabyté zkušenosti, které možná někomu pomohou.
Nejprve natáhneme video do aplikace Insta 360 Studio, ve kterém se videa spojí ze dvou čoček do jediného. Vyrenderujeme
do stejného rozlišení, jako je video natočené. Jaký kodek zvolíte je na Vás. Já dal na rady na YouTube a volím ProRes 422,
kvůli jistotě kvalitního výstupu.Nevýhodou je velký objem dat, se kterým je nutno na výstupu počítat.
Originál je v poměru 2:1 5760 x 2880. 4K 3840 x 2160 je v poměru 1:1,777777... Davinci Resolve - dále jen DR, umí video
překonvertovat ve správném poměru obrazu bez deformací. Další běžné úpravy videa jsou samozřejmostí.
Správného nastavení projektu v DR docílíme takto:
Project Settings, Master Settings, Timeline frame rate zadáme shodnou snímkovou frekvenci shodující se s originál videem.
Další natavení: Input a Output Scaling nastavíme na Stretch frame to all corners.
V Deliver nastavíme výstup na 3840 x 2160 a bitrate 200000Kb nebo vyšší. Mně se 200000 osvědčilo, jako dostatečná kvalita výstupu.
Vyexportovanému videu z DR je třeba ještě přidat metadata, která přehrávači řeknou, že se jedná o interaktivní video 360°.
Stáhnete tento prográmek, otevřete. Přes Open nastavíte cestu, kde je vyrenderované 360 video umístěno a potom zadáte cestu, kam se má uložit, tentokrát již s "inject" na konci názvu. Po natažení videa do prográmku se objeví fajfka v prvním řádku My video is sphherical (360). Video se uloží kliknutím na Inject metadata a je připraveno na nahrání na YouTube.
https://github.com/google/spatial-media ... s/tag/v2.1
Mé nabyté zkušenosti, které možná někomu pomohou.
Nejprve natáhneme video do aplikace Insta 360 Studio, ve kterém se videa spojí ze dvou čoček do jediného. Vyrenderujeme
do stejného rozlišení, jako je video natočené. Jaký kodek zvolíte je na Vás. Já dal na rady na YouTube a volím ProRes 422,
kvůli jistotě kvalitního výstupu.Nevýhodou je velký objem dat, se kterým je nutno na výstupu počítat.
Originál je v poměru 2:1 5760 x 2880. 4K 3840 x 2160 je v poměru 1:1,777777... Davinci Resolve - dále jen DR, umí video
překonvertovat ve správném poměru obrazu bez deformací. Další běžné úpravy videa jsou samozřejmostí.
Správného nastavení projektu v DR docílíme takto:
Project Settings, Master Settings, Timeline frame rate zadáme shodnou snímkovou frekvenci shodující se s originál videem.
Další natavení: Input a Output Scaling nastavíme na Stretch frame to all corners.
V Deliver nastavíme výstup na 3840 x 2160 a bitrate 200000Kb nebo vyšší. Mně se 200000 osvědčilo, jako dostatečná kvalita výstupu.
Vyexportovanému videu z DR je třeba ještě přidat metadata, která přehrávači řeknou, že se jedná o interaktivní video 360°.
Stáhnete tento prográmek, otevřete. Přes Open nastavíte cestu, kde je vyrenderované 360 video umístěno a potom zadáte cestu, kam se má uložit, tentokrát již s "inject" na konci názvu. Po natažení videa do prográmku se objeví fajfka v prvním řádku My video is sphherical (360). Video se uloží kliknutím na Inject metadata a je připraveno na nahrání na YouTube.
https://github.com/google/spatial-media ... s/tag/v2.1