Export zvuku

Odpovědět
Jirka M
Příspěvky: 144
Registrován: 15.03.2017, 07:24
Kontaktovat uživatele:

U exportu zvuku DR 16 i 17 mám problém s nastavením Data Rate, který je u sterea max na 192 kilo. Pokud nastavím vícekanálový zvuk, tak lze zvyšovat až na 1152. Má někdo řešení, jak lze dosáhnout kvalitnějšího exportu zvuku u AAC stereo, když mám na časové ose více zvukových stop?
DR17.png
DR17.png (10.44 KiB) Zobrazeno 2820 x
Přílohy
DR 17 audio.png
DR 17 audio.png (12.13 KiB) Zobrazeno 2820 x
jizapo
Příspěvky: 56
Registrován: 25.01.2021, 15:31
Kontaktovat uživatele:

Asi jsi už zjistil co jsi potřeboval.
Pokud ne: Tak viz příloha
DaVinci Resolve 3444CZ.pdf
(274.46 KiB) Staženo 176 x
Tím je řečeno, že pokud jedeš ve Win a ne v iOs, tak trošku smůla. Ale lze to malinko obejít, pokud si v okně Output Track 1 změníš Bus 1 na Time Line Track, tak ti to půjde zvýšit na těch 1152. Ale pokud jsi prováděl nějaké úpravy pro Bus1 ve Fairlight tak si musíš Bus1 nakopírovat do Timeline line jako další Track.
Ale podle mě je to zbytečnost, protože AAC je stejně jen o malinko lepší MP3, takže díky ztrátové kompresi to nikdy nebude super.
Jirka M
Příspěvky: 144
Registrován: 15.03.2017, 07:24
Kontaktovat uživatele:

Děkuji za reakci a rady.
Pracuji ve W10 a to je v tomto případě smůla. Time Line Track je jedna stopa a na ose v projektu mám zvukových stop vždy více, takže to použít nelze. Musím použít sloučení stop, tedy Bus a 2 kanály jako stereo. Řešení kvalitního zvuku je tedy PCM. To ale znamená exportovat ve formátu QTime, tedy MOV. To si mohu vybrat mezi PCM a AAC. Pokud nastavím export do formátu MP4, tak mě to pustí audio pouze na AAC. Je to takto omezené i na placeném Studiu.
jizapo
Příspěvky: 56
Registrován: 25.01.2021, 15:31
Kontaktovat uživatele:

Ale tu stopu použít můžeš. Musíš si ji vytvořit jako další novou stopu, Nastavit jestli bude mono, stereo, LRC dle Bus1. Pak musíš provést normální tvrdé nahrání (jako Record) tak že zdrojem bude Bus1 a cílem tato stopa. A až se ti to vygeneruje, tak ji můžeš použít.
jizapo
Příspěvky: 56
Registrován: 25.01.2021, 15:31
Kontaktovat uživatele:

Zkus si tohle přečíst:
DaVinci Resolve AudioRecording.pdf
(711.1 KiB) Staženo 167 x
jizapo
Příspěvky: 56
Registrován: 25.01.2021, 15:31
Kontaktovat uživatele:

Ale pokud chceš vyjmout pouze audio, Tak Fairlight page, funkce Bounce Clip to Files
Jirka M
Příspěvky: 144
Registrován: 15.03.2017, 07:24
Kontaktovat uživatele:

Zadařilo se provést nahrání všech zvukových stop Main out do track input nové stopy. Nastavil jsem export zvuku AAC této zvukové stopy T3 na bitrate 1152 kb/s. Zvuk se vyexportoval k mému údivu opět z hodnotou 192 kb/s.Obrázek
Nastavil jsem export zvukové stopy pouze videa T1 na 1152 a export byl 187 kb/s
Nastavil jsem export doprovodného zvuku T2 na 1152 a export byl 128 kb/s
Takže sloučení zvukových stop je zbytečné, nebo něco dělám špatně. Připomínám, že dělám na OS W10.
Přílohy
Nastavení export.png
Nastavení export.png (17.3 KiB) Zobrazeno 2527 x
jizapo
Příspěvky: 56
Registrován: 25.01.2021, 15:31
Kontaktovat uživatele:

Ahoj,
máš pravdu, nikdy jsem nepátral ve výsledku, protože AAC je v každém případě ztrátová komprese zvuku se všemi mínusy, byť o dost lepší, než stará MP3.
No je to dítě od Apple, tak se holt nemůžem divit, že si ji chrání. Ono těch vyjímek pro Apple je Fahrleit více.
Ale pokud ti jde o vysokou kvalitu zvuku (asi máš hodně drahou HiFi soupravu :) nebo nahráváš koncerty filharmonie ). Proč tedy nepoužiješ kontejner mov, kde můžeš použít nekomrimavaný PCM s vysokým bitrate a dokonce 24bit dynamiky. Stejně určitě musíš mít vysoce kvalitní TV a výstup do HiFi doufám máš řešený optikou, která také jede v PCM. A rozdíly v datech jsou fakt minimální. Viz příloha:
Obrázek
Přílohy
BitRate.jpg
BitRate.jpg (121.7 KiB) Zobrazeno 2521 x
Jirka M
Příspěvky: 144
Registrován: 15.03.2017, 07:24
Kontaktovat uživatele:

Jo jasně, řešení jsou jiné, jen jsem to chtěl pochopit proč kolega co pracuje v MAC takový problém nemá. HiFi mám drahé a kvalitní to je fakt, jinak bych nebyl tak citlivý. Kamera nahrává v PCM a hudbu používám WAV . Formátu MOV s PCM jsem se snažil vyhnout, protože jsem měl případ, že to někdo nepřehraje.
Ten nastavený datový max. tok 1142 byl jen test. U AAC, nebo AC3 používám kolem 400.
Dík za rady v každém případě byly užitečné.
Odpovědět
  • Informace
  • Kdo je online

    Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů