ROMOLUS - SonyRXx100 7
-
- Příspěvky: 401
- Registrován: 24.12.2010, 15:21
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím, díky za video Procházka K.Vary .Úžasný obraz!!!Jestli mohu zeptám se, je to točeno na gimbalu?
-
- Příspěvky: 1755
- Registrován: 26.05.2010, 10:08
- Kontaktovat uživatele:
Díky za pochvalu a zájem. Je to točeno mnou i manželkou z ruky. Pak v Davinci Resolve dostabilizováno. Sony RX100M7 i ZV1 mají za cenu ořezu širokoúhlého obrazu velmi dobrou stabilizaci sami o sobě. V DR je to jaksi pro pojistku.
-
- Příspěvky: 401
- Registrován: 24.12.2010, 15:21
- Kontaktovat uživatele:
Díky, stabilizace a točení z ruky paráda!!!
-
- Příspěvky: 1755
- Registrován: 26.05.2010, 10:08
- Kontaktovat uživatele:
Videa jsem udělal a uveřejnil z Varů dvě. Každé video je udělané trochu jiným color gradingem. Mohu se zeptat, které z videí jste ocenil příměrem nádherný obraz?
-
- Příspěvky: 401
- Registrován: 24.12.2010, 15:21
- Kontaktovat uživatele:
To první s délkou asi 20min, to druhé video 9 min se mě zdálo že byla použita ta druhá kamera je to tak?Ještě se zeptám jakou používáte hudbu pro svá videa?Mě se teď podařilo stáhnout Smart sound fire ale je to bohužel triál s pár sec. ukázkami.
-
- Příspěvky: 1755
- Registrován: 26.05.2010, 10:08
- Kontaktovat uživatele:
Obě videa jsou natáčena převážně RX100M7, tak i ZV1 v rukou manželky, která pro mne dělá záběry doplňkové. ZV1 je podáním trochu odlišná od RX100M7 a, i když se to snažím maskovat, je to odhalitelné. Delší video je dokreslováno jinak nežli video druhé, kde jsem použil více kontrastu a je tím pádem takové barevnější. V kamerách mám nastaven barevný profil PP10 (nastavení pomocí gama [HLG2] a barevného režimu [BT.2020] ), který dokáže zachytit největší šířku spektra. Ten se pak musí v DR upravit do sledovatelné podoby. A právě v tom pořád experimentuji a snažím se o přijatelné podání barev a kontrastu. Jednou se mně to líbí tak, podruhé zase trochu jinak. Domníval jsem se, že by stačila k tomu nějaká univerzální LUTka, ale zjistil jsem, že tomu tak není a jednotlivé klipy potřebuji ladit samostatně. Proto jsem se LUTky rozhodl nevyužívat. Beztak nedělají obraz takový, jaký by se mně líbil.
Protože dělám videa převážně pro domácí promítání, mohu si dovolit používat hudbu jakoukoliv, bez ohledu na autorská práva. Nejčastěji využívám hudby od Rondo Veneziano. Jsou pod titulky takové nejpřívětivější. Potom ještě kousky z tvrdší provenience. Jak se co kam hodí. Na YT dávám videa bez hudby a mám ohledně toho klid. Smart Sound znám a v dřívějších dobách (Pinnacle a Sony Vegas éra) jsem jej často využíval. Mám jejich CD v archivu mnoho.
Protože dělám videa převážně pro domácí promítání, mohu si dovolit používat hudbu jakoukoliv, bez ohledu na autorská práva. Nejčastěji využívám hudby od Rondo Veneziano. Jsou pod titulky takové nejpřívětivější. Potom ještě kousky z tvrdší provenience. Jak se co kam hodí. Na YT dávám videa bez hudby a mám ohledně toho klid. Smart Sound znám a v dřívějších dobách (Pinnacle a Sony Vegas éra) jsem jej často využíval. Mám jejich CD v archivu mnoho.
-
- Příspěvky: 401
- Registrován: 24.12.2010, 15:21
- Kontaktovat uživatele:
Díky, já ty lutky DVR ST. taky nepoužívám.Vše dělám v rec709 tak mám nastaven i kalibrovatelný monitor 4k/10bit 27" BENQ 271 .
-
- Příspěvky: 1755
- Registrován: 26.05.2010, 10:08
- Kontaktovat uživatele:
Ano. I já převádím a i exportuji z původního PP10, jak jsem avizoval výše do rec. 709. Výroba HDR videa je velmi náročná a pro mne zbytečná. Výstup v barevném prostoru rec. 709, je i pro mne plně dostačující.
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: 15.03.2017, 07:24
- Kontaktovat uživatele:
Když se tady mluví o HDR, chtěl bych také vstoupit do diskuse . Od začátku existence HDR mě žádný film v HDR zatím nepřesvědčil o opravdovém "vysokém dynamickém kontrastu". I když mám dá se říct velmi kvalitní přehrávač a projektor, kontrast HDR na max, tak černá je šedivá a bílá nezáří. Naopak obraz má dynamiku malou. V HDR je sice kresba obrazu ,jak ve stínech, tak ve světlech, ale obraz je plochý a nemá hloubku. To mluvím o profesionálních filmech. Starý SDR je naprosto o něčem jiném. Stále čekám, že mě něco přesvědčí o vysokém dynamickém kontrastu v HDR.
Určitě je velká výhoda natáčet v nízkém kontrastu a ten pak dál upravovat, jak píše Romulus.
Určitě je velká výhoda natáčet v nízkém kontrastu a ten pak dál upravovat, jak píše Romulus.
-
- Příspěvky: 1755
- Registrován: 26.05.2010, 10:08
- Kontaktovat uživatele:
Jirko M, mluvíte mně z duše. Ohledně profi filmů to vidím úplně stejně. Např. dolby vision na Netflixu. Filmy jsou v jakémsi oparu a bez hloubky. Jsou ale filmy a seriály, např na HBO Max, kde je obraz jedním slovem nádherný ve všech směrech. Na takové se rád podívám a mlsám obrazovou kvalitu. Proto jsme si také před nedávnem pořídili OLED TV Sony. Tam je to krásno, ještě intenzivnější, když se tedy v menu povypínají různá kurvítka, co mají jako zlepšovat obraz.
Osudem mně bylo dáno po letech v Sony Vegas 12 a 13, přejít na Davinci Resolve. S možností natáčet v obrazovém profilu, který se potom musí v postprodukci upravovat, aby byl koukatelný. I s RX100M7 a ZV1 jsem točil delší dobu "klasicky", bez použití plochých profilů, kde se ukrývá nakonec širší škála obrazových možností. I tato videa jsem začal v DR upravovat vytažením stínů a zmírněním světel, kde se objevovaly detaily, o kterých by člověk v Sony Vegas nevěděl, že tam jsou. Karlovy Vary a nově Praha, kterou právě stříhám jsou pro mne prvními videi zaznamenanými v PP10 a opravdu nelituji, že jsem se k tomu nakonec odhodlal. Dlouho jsem v sobě bojoval s tím, že tato videa nejsou bez úprav v surovém stavu koukatelná. Vlastně mě přesvědčil až pokus z balkonu, kde v PP10 byla zřetelná oblaka a v klasickém rec. 709 jen vypálená bílá. Sice se v DR po ztlumení světel pak nějaké obrysy i tak ukážou, z PP10 je jich tam mnohem více. To samé platí i o místech tmavých, ne však již v také míře. Když to "rozsvítím" moc, vylézá šum. To je ale dáno limity CMOS snímače v přístrojích. Sony RX100M7 a ZV1 mně vyhovuje velikostí = nenápadností, s kterou mě nikdo nepodezírá z vtíravosti, jako tomu bylo s klasickými videokamerami před tím. ROMOLUS
Osudem mně bylo dáno po letech v Sony Vegas 12 a 13, přejít na Davinci Resolve. S možností natáčet v obrazovém profilu, který se potom musí v postprodukci upravovat, aby byl koukatelný. I s RX100M7 a ZV1 jsem točil delší dobu "klasicky", bez použití plochých profilů, kde se ukrývá nakonec širší škála obrazových možností. I tato videa jsem začal v DR upravovat vytažením stínů a zmírněním světel, kde se objevovaly detaily, o kterých by člověk v Sony Vegas nevěděl, že tam jsou. Karlovy Vary a nově Praha, kterou právě stříhám jsou pro mne prvními videi zaznamenanými v PP10 a opravdu nelituji, že jsem se k tomu nakonec odhodlal. Dlouho jsem v sobě bojoval s tím, že tato videa nejsou bez úprav v surovém stavu koukatelná. Vlastně mě přesvědčil až pokus z balkonu, kde v PP10 byla zřetelná oblaka a v klasickém rec. 709 jen vypálená bílá. Sice se v DR po ztlumení světel pak nějaké obrysy i tak ukážou, z PP10 je jich tam mnohem více. To samé platí i o místech tmavých, ne však již v také míře. Když to "rozsvítím" moc, vylézá šum. To je ale dáno limity CMOS snímače v přístrojích. Sony RX100M7 a ZV1 mně vyhovuje velikostí = nenápadností, s kterou mě nikdo nepodezírá z vtíravosti, jako tomu bylo s klasickými videokamerami před tím. ROMOLUS
-
- Informace
-
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů