FalseColor FX a převod barev. kanálů uvnitř Node.

Odpovědět
jizapo
Příspěvky: 69
Registrován: 25.01.2021, 15:31
Kontaktovat uživatele:

Jedna malá ukázka takového hraní: https://www.jizapo.info/DaVinciResolve/Pokusy05.mov
Nody-1.jpg
Nody-1.jpg (23.95 KiB) Zobrazeno 2438 x
První noda obsahuje FX Effects False Color, kde byl nastaven Plugin Mode = Creative a Color Bands = Exposure Guide a Nuber of Bands = 9. To znamená že světlost (Luminance) obrázku je rozdělená na 9 úseků a každému je přidělena barva. Tato FX je krom blbnutí využitelná na snadnou identifikaci např. přesvětlených částí snímku.
Druhá noda má uvnitř změněný barevný prostor z RGB na HSL. Pravý klik na nodu a Color Space > HSL. Tato změna probíhá jen uvnitř nody z vnějšku se chová stále stejně. A z HSL kanálů jsem použil jen kanál saturace. Toho se docílí opět pravý klik na nodu a Channels a nechat zatržený jen Channel2. Nyní pomocí RGB Mixeru z panelu Color stáhneme Chanel2 = Green Output ve všech barvách tohoto kanálu na nejnižší hodnotu. Tím se stane saturace = 0. No a pomocí Keyframe to animujeme.
Snad jsem to popsal srozumitelně.
MONYS
Příspěvky: 401
Registrován: 24.12.2010, 15:21
Kontaktovat uživatele:

:) :) :)
jizapo
Příspěvky: 69
Registrován: 25.01.2021, 15:31
Kontaktovat uživatele:

Jen doplním o obrázek nastavení FX FalseColor
Nody-2.jpg
Nody-2.jpg (313.24 KiB) Zobrazeno 2426 x
Samozřejmě ty barvičky si lze nastavit dle vlastního uvážení

A pokud chcete vidět kde vám to klipuje tak změňte Creative style na : Low High Clip
Nody-3.jpg
Nody-3.jpg (207.12 KiB) Zobrazeno 2426 x
Samozřemě pro úpravy např pomocí křivek si musíte tutu nodu vypnout a pro další kontrolu zapnout, respektive nemusíte, ale hlavně ty úpravy musíte dělat v některé předchozí nodě , pak se vám ty změny okamžitě objeví na těch falešných barvách.
Odpovědět
  • Informace
  • Kdo je online

    Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host