Rozšířené vyhledávání

Chroma key

Autor Šány 
Chroma key
03. 11. 2011 20:56
Zdravím všechny,
předčasem jsem zde otravoval co s videem z kamery Samsung. To, v kterém soft. editovat jsem již vyřešil, teď testuji dva soft. (Avid a Corel). Poté se rozhodnu který koupím. Ale k věci, chtěl bych zdejší odborníky požádat o radu k následujícímu :
Chroma key mi už něco říká, v Corel to není takový problém ale v Avid si nevím rady. Konkrétně se jedná o efekt který má černé pozadí. Ten nejsem schopen pořádně udělat. Když to má modré nebo zelené pozadí tak je to OK ale s černým si prostě nevím rady resp., zda použít Chroma klíčovač nebo Luma. Nebo je nějaká cesta změnit tu barvu na jinou a jak ? Prosím o shovívavost jsem samouk no a co už důchodce. Ale mám prostě jedno video kde vnuk hodí šiškou no a já mu tam chtěl do místa dopadu dát nějakou detonaci či výbuch. Co jsem našel na interfernetu grinning smiley, tak ty co by se mi hodily tak mají černé pozadí. Předem děkuji za radu.
Šány
Re: Chroma key
03. 11. 2011 23:28
Obávám se,že budete muset najít soubory,které by se Vám hodily v kompatibilním formátu pro Avid Studio.Tyto soubory s černým pozadím jsou totiž soubory:
1) s tzv.alfa kanálem, což znamená:
Alpha channell (alfa kanál) v sobě nese informaci o průhlednosti pozadí.
2)soubory snímků s průhledným pozadím většinou mají formát PNG nebo TGA uložené jako video

Konec teorie jak je známá mně, teď kousek praxe:

Pokud použijete nekompatibilní formát a podaří se Vám je vložit do překryvné stopy nebude video pod nimi vidět.Pak je možno použít
Luma Key a průhlednost pomocí parametrů Luma key udělat.Podotýkám,že většinou tento postup není úspěšný,Luma Key slouží
ke změně průhlednosti pomocí jasové složky videa nikoliv ke zprůhlednění pozadí.

Vysvětlení polopatisticky aneb kašlu na teorie: